Utazó gyógypedagógusokként Budapest IX. kerület (Ferencváros) többségi óvodáiban, általános iskoláiban, középiskoláiban, valamint
Intézmények
Óvodák (IX. kerület): · Csicsergő Óvoda · Csudafa Óvoda · Epres Óvoda · Kerekerdő Óvoda · Kicsi Bocs Óvoda · Liliom Óvoda · Méhecske Óvoda · Napfény Óvoda · Ugrifüles Óvoda
Általános iskolák (IX. kerület): · Bakáts Téri Ének- Zenei Általános Iskola · Kosztolányi Dezső Általános Iskola · Kőrösi Csoma Sándor Kéttannyelvű Általános Iskola · Molnár Ferenc Általános Iskola · Szent-Györgyi Albert Általános Iskola és Gimnázium · Telepy Károly Testnevelési Általános Iskola és Gimnázium
Középiskolák (IX. kerület): · Leövey Klára Gimnázium · Szent-Györgyi Albert Általános Iskola és Gimnázium · Telepy Károly Testnevelési Általános Iskola és Gimnázium · Weöres Sándor Általános Iskola és Gimnázium
Általános iskolák (V. kerület): · Hild József Általános Iskola · Szemere Bertalan Általános Iskola · Szent István Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola · Váci utcai Ének-Zenei Általános Iskola
Utazó logopédiai ellátás
Logopédiai ellátásunkban azok az integrált SNI-s gyermekek részesülnek, akik rendelkeznek a Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat Beszédvizsgáló Tagintézménye vagy a Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat 2.Sz. Szakértői Bizottsági Tagintézménye által kiállított érvényes szakértői véleménnyel.
A hozzánk kerülő gyermekek állapotfelmérése után a szakértői véleményben tett javaslat, és a meghatározott óraszám figyelembe vételével egyéni fejlesztési tervet készítünk.
Munkánk eredményességéhez nagyban hozzájárul az intézmények óvodapedagógusaival, tanáraival, valamint a szülőkkel kialakított kapcsolatrendszer.
Tervezett fogadóórák, nyílt órák alkalmával figyelemmel kísérhetik fejlesztő foglalkozásinkat.
Nagy hangsúlyt fektetünk...
...az ÓVODÁBAN: - a beszédindításra, a megkésett és akadályozott beszéd fejlesztésére, - az alakilag rendezett, nyelvtanilag helyes beszéd kialakítására, - a beszédértés, -észlelés fejlesztésére, - valamint a diszlexia prevencióra
… az ISKOLÁBAN: - a tiszta beszéd fejlesztésére - és a diszlexia reedukációra
Komplex gyógypedagógiai ellátás
A sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók ellátása egyéni és/vagy mikrocsoportos foglalkozás (2-3 fő) keretében zajlik az óvodás kortól egészen a középiskola befejezéséig.
Heti rendszerességgel a sérülés specifikumától, az ellátás komplexitásától függően, valamint a jogszabályi háttér figyelembevételével határozzuk meg az órák számát. Az órarend összeállításánál figyelembe vesszük a gyermekek életkorát, napirendjét, órarendjét, terhelhetőségét, a fejlesztésben résztvevő szakemberek időbeosztását, az integráló pedagógusok ismereteit, a többségi intézmények helyi adottságait.
A jogosultságot meghatározó Szakértői Bizottság szakvéleménye és az általunk végzett folyamatos gyógypedagógiai diagnosztizálásra, képességfelmérésre építve készítjük el a gyerekek egyéni fejlesztési tervét. Törekszünk arra, hogy a fejlesztés módszerei, eszközei a gyermek, tanuló személyiségének, életkori sajátosságainak megfeleljenek, és igyekszünk, hogy a gyermek, tanuló önmagához képest nyújtott fejlődését értékeljük. A foglalkozások az uralkodó tünet mellett a részképesség területek fejlesztésére is irányulnak, de többek között segítséget nyújtunk például az alapvető normák, tanulási technikák elsajátításában, szociális kompetencia fejlesztésében.
A gyermekekkel való foglalkozáson túl, feladatunk a szülőkkel való kapcsolattartás, a többségi intézmények pedagógusaival való együttműködés, valamint az adminisztrációs munka ellátása.
Mozgásfejlesztés
Azoknak a sajátos nevelési igényű gyermekeknek, tanulóknak, akik számára a szakértői bizottság előírja a mozgásfejlesztést, TSMT tornát is biztosítunk. Az ellátás egyéni és csoportos formában, a szakértői véleményben meghatározott óraszám keretein belül történik. A TSMT (tervezett szenzomotoros tréning) torna jól felépített, egymásra épülő feladatsorokból áll, amelyet sok eszköz használatával végzünk. A fejlesztő torna a nagy-és finommozgások fejlesztése során érleli, strukturálja tovább az idegrendszert. A foglalkozás menete kötött, feladatsorokba rendezett, a gyermek fejlődésének megfelelően fokozatosan nehezedik. A mozgásos feladatok segítik az érzékelés, észlelés fejlődését, a testvázat, a térbeli tájékozódást, a lateralitás, a dominancia beérését. A feladatsorok javítják a gyermek koncentrációs képességeit, megalapozzák és segítik a figyelem jobb irányíthatóságát, a szerialitás, a ritmusérzék és a motoros kreativitás fejlődését. A csoportos TSMT torna foglalkozások alakításánál figyelembe vesszük azt is, hogy a gyermekek homogén csoportot alkossanak, azaz azok kerüljenek egy csoportba, akik a vizsgálatok során hasonló fejlettségi szintet mutatnak.
|
Bemutatkozunk |
Ferencvárosi Komplex Óvoda, Általános Iskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény |